Klubben

Kullabygdens Tennis är breddklubben för alla tennisintresserade. Tennis är en sport man har glädje av i alla åldrar och på alla nivåer. Alla skall känna sig välkomna att gå med i vår klubb och ta del av gemenskapen på och utanför banan. Vårt mål med juniorverksamheten är att behålla så många som möjligt under hela skoltiden, och samtidigt skapa ett livslångt intresse för tennisen.

Kullabygdens Tennis grundades 2000 och har över 300 medlemmar. Verksamheten bedrivs vid Höganäs sportcenter i Lerberget där vi i nuläget spelar under tälttak på våra två utebanor med Båstadgrus i väntan på att den nya hallen med fyra banor blir färdig.
Läs mer under fliken Nya hallen.

Kullabygdens Tennis är anslutna till Svenska Tennisförbundet och bedriver träning och tävlingsverksamhet för alla åldrar.